T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
112 Acil Çağrı Merkezi, gerekli teknik altyapının ve personel eğitimlerinin tamamlanmasının ardından hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesi amacıyla 81 ilde hayata geçirilecek "112 Acil Çağrı Merkezi", Rize Merkez Güneysu Karayolu üzerindeki yeni binasında hizmet vermeye başladı.
Merkezde incelemelerde bulunan Vali Kemal Çeber, 112 Acil Çağrı Merkezine gelen ilk çağrıya cevap vererek ilgili birime yönlendirdi. Vali Çeber, daha sonra hizmet binasındaki diğer birimleri gezerek ilgili birim amirlerinden bilgi aldı.
Vali Çeber, burada yaptığı açıklamada, artık çağrı hizmeti veren 7 kurumu (112, 122, 155, 110, 156, 158, 177 ) bir çatı altında toplandıklarını söyledi.
112 Acil Çağrı Merkezinin, acil çağrı hizmetleri sunan dünyadaki en gelişmiş sistemlerden birine sahip olduğuna ifade eden Vali Çeber, "Bu kadar acil çağrı merkezi numarasını bir çatı altında birleştirdiğimizde kurumlar arası eşgüdüm ve koordinasyonu üst düzeyde sağladık. Vatandaşlarımız açısından en önemlisi, bir sürü numarayı kafasında tutmasına gerek kalmadan sadece 112'yi arayabilecek. Bu kirlilikten insanlarımızı kurtarmış olduk.
Ayrıca kurulan bu sistemler, eğitimli personelimiz ve tüm çağrıların tek elde toplanması ile birlikte gelen çağrılar çok daha hızlı cevap vererek olaylara çok daha kısa sürede müdahale edebileceğiz.” dedi.
Vali Çeber, konuşmasının devamında asılsız ihbarlarında yoğunluğuna dikkat çekerek,” Geçen yıl 7 kurumumuz yaklaşık 465 bin çağrı aldı. Bu çağrıların yaklaşık 170 bini asılsız çağrı. Yani yüzde 36'sı. Asılsız çağrıyı yapan ve bunu kültür edinenler var. Garip bir durum. Öyle vatandaşlar var. Asılsız çağrı uzmanı. 100 tane yapıyor bunu. Bir ayda 100 kere şu öldü, şu kaçtı ve şu trafik kazası yaptı gibi. Bu tip vatandaşlarımızla ilgili de hukuki süreçler işletilecek. Saniyelerin önemli olduğu bu acil çağrı hizmetleri anlamında duyarlılık rica ediyoruz. Gerçek acil çağrılar için bu numaraların kullanılmasını istiyoruz. Bu süre içerinde bir yakınımız ve sevdiğimizi Allah korusun kaybetmiş oluruz. Zamanında oraya ulaşılmasını engelleyebiliriz. Bu konuda vatandaşlarımızdan duyarlı olmalarını istiyoruz." İfadelerini kullandı.
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan ise Haziran sonu itibarıyla 81 ilin tamamında acil çağrıların tek merkezden yönetileceği 112 Acil Çağrı Merkezlerini devreye almayı planladıklarını kaydetti.
Düzenlenen programa, Rize Valisi Kemal Çeber’in yanı sıra Rize Belediye Başkanı Rahmi Metin, Vali Yardımcıları Gülhani Ozan Sarı, Bayram Sağır, ve Sedat Sezik, Emniyet Müdürü Nurettin Gökduman, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Hakan Dedebağı, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Nurtaç Arslan ve kurum müdürleri katıldı.